Vanliga frågor

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 49 kr vid köp under 500 kr.

Gräns för fraktfritt?
Vi skickar din order fraktfritt vid köp över 500 kr.

När skickas min beställning?
Oftast skickas din beställning samma dag som du beställer, eller senast nästkommande vardag. (Gäller helgfria vardagar).

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

Bestkids.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person. Observera att när du slutför din beställning godkänner du att du har läst och godkänt Bestkids försäljningsvillkor, och att du accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.


2. Beställning

Beställning av varor görs i webbshopen. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Bestkids sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Bestkids förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara mot förmodan inte finnas på lager kontaktar vi dig snarast.


3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Bestkids reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer.


4. Betalning

Vi samarbetar med Klarna och betalning sker via Klarna Checkout. Du kan välja mellan att betala med faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring och delbetalning. För fullständiga villkor kan du läsa mer här >>>


5. Leverans

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar.  Bestkids kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. För det mesta aviseras paketen via sms. Har du inte fått något mail eller sms om att ditt paket har kommit fram inom 5 dagar ber vi dig att kontakta oss snarast, så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

Beroende på paketets storlek och vikt, levereras ditt paket antingen med DHL eller Posten. Paketet hämtas hos närmaste utlämningsställe. Avståndet till utlämningsstället varierar beroende på var du bor, och om du vill veta vart du kommer att få hämta ut ditt paket kan du alltid kontakta oss på info@bestkids.se innan du lägger din beställning. Observera att på ett fåtal mindre ställen är det endast utkörning till ombud vissa dagar i veckan, och därmed kan leveranstiden bli längre. Om du känner dig osäker kan du kontakta oss på info@bestkids.se, så hjälper vi dig att undersöka vilken leveranstid som gäller för just dig.

OBS! Tänk på att paketen endast ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället.


6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Bestkids förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

 

7. Frakt

Frakt om 49kr (inkl. moms) tillkommer på alla beställningar under 699 kr.

 

8. Fraktfritt

Handlar du för över 699 kr skickar vi din beställning fraktfritt.


9. Öppet Köp / Ångerrätt

Bestkids tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Bestkids förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakt vid öppet köp & ångerrätt

1. Kontakta vår kundtjänst på info@bestkids.se.
2. Skriv lite kort varför du vill returnera varan.
3. Du står för returfrakten själv.

Returer skickas till:
Bestkids.se / Revajo
Box 126
745 23 Enköping

 

10. Reklamation

Bestkids tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Som kund har du en reklamationsrätt på 36 månader och under den här tiden kan du klaga på fel och brister. Detta förutsätter att felet inte kan skyllas på felaktigt bruk, eller annat fel som du orsakat själv. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Bestkids och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@bestkids.se för att informera om reklamationen. När varan har kommit tillbaka till oss och vi har godkänt reklamationen, betalar vi tillbaka beloppet inom 10 vardagar, alternativt skickar en ny vara. Om ni har hämtat ut paketet och slängt emballaget har vi dessvärre inte möjlighet att godkänna reklamationen. 

Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.


Kontakt vid reklamation:

1. Kontakta vår kundtjänst på info@bestkids.se
2.Skriv i mailet vad det är för fel på varan och bifoga en bild på felet.
3. Vi kontaktar dig med instruktioner.
4. Skicka ej tillbaka varan innan ni har kontaktat oss. Vid retur ska Bestkids returfraktsedel användas. Vi ersätter inte fraktkostnaden när du skickar tillbaka paketet på eget initiativ.
5. Vi skickar ny vara, alternativt betalar tillbaka beloppet inom 10 vardagar.

Returer skickas till:
Bestkids.se / Revajo
Box 126
745 23 Enköping

 

11. Ej uthämtat paket

Bestkids tar ut en avgift på 300 kr för att täcka frakt- och expeditionsavgifter för ej uthämtat paket. Om fraktkostnaden överstiger 300 kr tar vi ut en avgift på det faktiska beloppet. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

OBS! Tänk på att paketen endast ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället.


12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.


13. Reservation

Bestkids reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista i webbshopen.


14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
14 dagars öppet köp
Fri frakt över 500:-
Snabb leverans
Stäng